تفاوت بین آمونیوم کلراید خشک و آمونیوم کلراید مرطوب چیست؟

تفاوت بین آمونیوم کلراید خشک و آمونیوم کلراید مرطوب چیست؟

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (۳ votes, average: ۵.۰۰ out of ۵)
Loading...
دسته: article

تفاوت بین آمونیوم کلراید خشک و آمونیوم کلراید مرطوب چیست؟

 

تفاوت بین آمونیوم کلراید خشک و آمونیوم کلراید مرطوب این است که آنها به روش های مختلفی ساخته می شوند.

در واقع، همه آنها حاوی یک ماده هستند. همه آنها بلورهای کلرید آمونیوم هستند. دو روش تولید به ترتیب فرآیند خشک و فرآیند مرطوب هستند. روش های ساخت آنها به شرح زیر متمایز می شود:

 

1. دانه بندی خشک آمونیوم کلراید پودری:

با توجه به استاندارد ملی محصولات آمونیوم کلرید، رطوبت نشادر پس از خشک شدن باید کمتر از 1.0٪ باشد و باید ماده ضد انباشتگی اضافه شود.

کلرید آمونیوم گرانول پس از دانه بندی با آمونیوم خشک می تواند الزامات استاندارد GB2946-92 را برآورده کند.

داهوا محصولات دانه بندی 1000 فرآیندی را با توجه به ویژگی های محصول خود توسعه داده است و پس از همگن سازی، از طریق نوار نقاله برای دانه بندی به دستگاه رول ضد رول وارد می شود.

 

جریان فرآیند:

پودر آمونیوم کلرید تمام شده توسط آسانسور سطلی به تسمه تغذیه وارد می شود و به طور مساوی توسط تخلیه کننده تسمه از راه پوست به گرانولاتور جدا می شود. پودر توسط رول به رول اکسترود می شود، توسط سنگ شکن خرد می شود و توسط الک الک می شود. پس از محصول نهایی، آمونیوم کلراید گرانول توسط تسمه از طریق آسانسور سطلی وارد الک شده و وارد سیلو می شود.

پس از غربالگری، پودر به آسانسور سطل مواد اولیه بازگردانده می شود و با مواد اولیه مخلوط می شود و سپس دوباره دانه بندی می شود.

 

از آنجایی که دما، محتوای آب و عامل ضد انبساط پودر آمونیوم کلرید تمام شده بر قدرت دانه بندی و سرعت دانه بندی تاثیر می گذارد، دمای کلرید آمونیوم پودر خشک کن باید از 60 تا 80 درجه سانتیگراد تا 30 تا 40 درجه سانتیگراد در فرآیند تولید نگهداری شود.

 

در همان زمان، دستگاه پاشش پودر نشادر باید قبل از اکستروژن غلتکی اضافه شود. در غیر این صورت، استحکام دانه بندی کم و پودر بیشتری وجود خواهد داشت.

 

ذخیره سازی آمونیوم کلراید پودری زمانی رخ می دهد که دمای فصلی بیش از 20-10 ساعت تغییر کند. فرآیند تغذیه هزینه تولید را افزایش می دهد. مسیر فرآیند دارای نرخ دانه بندی کم و پودرهای بیشتری است.

 

2. دانه بندی آمونیوم کلراید مرطوب:

این روش به طور مستقیم کلرید آمونیوم مرطوب را دانه بندی می کند. پس از خارج شدن دوغاب از قالب و غلیظ شدن توسط غلیظ کننده، از سانتریفیوژ دو مرحله ای HR-500N استفاده می شود.

میزان رطوبت آمونیوم مرطوب کمتر از 5 درصد است.

 

مزایای دانه بندی اکستروژن آمونیوم مرطوب به شرح زیر است:

1) در فرآیند خشک کردن، میکسر و میکسر صرفه جویی کنید و در انرژی صرفه جویی کنید.

 

2) فرآیند را ساده کنید و در سرمایه گذاری صرفه جویی کنید.

 

3) محصول دارای سرعت تشکیل بالا و پودر کمتری است. میزان رطوبت کلرید آمونیوم مرطوب در آزمایش دانه بندی مکانیکی پژوهشکده قلیایی سازی دالیان در سال 1979 5-6 درصد بود.

 

اثر دانه بندی آزمایشی بسیار خوب بود. به عنوان مثال، سانتریفیوژ دو مرحله ای HR-500N استفاده شد، رطوبت آمونیوم مرطوب 4٪ -5٪ بود. فرآیند خشک کردن حذف شد و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن قابل توجه تر بود.

به طور مشابه، میزان رطوبت محصولات دانه بندی آمونیوم مرطوب بسیار بالا خواهد بود، که باید توسط مشتریان درک شود.

 

 

3. منطقی کردن طراحی برای استفاده همه جانبه از کارخانه دانه بندی:

 

هنگام طراحی کارخانه دانه بندی کلرید آمونیوم، باید تسهیلات تکمیلی برای تولید کود ترکیبی کلرید آمونیوم، تنظیم ساختار محصول با توجه به تقاضای بازار، رفع نیازهای متنوع سازی مشخصات محصول کلرید آمونیوم در داخل و خارج از کشور، صرفه جویی در سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

 

تجهیزات یکبار مصرف و دستیابی به مزایای جامع بالا. به ویژه هنگامی که شرکت های تولید کننده آمونیوم کلراید خشک سه مسیر فن آوری فوق را اتخاذ می کنند، باید آنها را به عنوان یک کل در نظر بگیرند تا به مقیاس و حداکثر سود کارخانه دانه بندی پی ببرند.