کاربردها و مصارف نشادر (کلرید آمونیوم)

کاربردها و مصارف نشادر (کلرید آمونیوم)

فروردین ۴, ۱۳۹۸
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (۷ votes, average: ۵.۰۰ out of ۵)
Loading...
دسته: article

کاربردها و مصارف نشادر (کلرید آمونیوم):

 

در این مطلب قصد داریم کاربردها و مصارف نشادر (کلرید آمونیوم) را شرح دهیم:

 

اصلی ترین کاربرد نشادر به عنوان منبع تامین نیتروژن در کودهای شیمیایی است که در مقادیر مختلف به همراه اوره یا سولفات آمونیوم در ترکیبات کود شیمیایی استفاده می شود.

 

یکی از مزایای نشادر یا کلرید آمونیوم این است که غلظت بالاتر و هزینه کمتری نسبت به سولفات آمونیوم دارد. اگرچه کلرید آمونیوم شناخته شده ترین ترکیب برای کشت برنج است، برای محصولاتی مانند گندم، جو، نیشکر، ذرت و … در شرایط آب و هوایی مختلف امتحان شده و کارآمد می باشد.

 

محدودیت این ماده ی شیمیایی می تواند مقدار کم نیتروژن آن در مقایسه با اوره یا آمونیوم نیترات و همچنین مقدار بالای کلرید آن باشد که از میزان بیشتر، می تواند برای خاک و برخی محصولات کشاورزی مضر باشد. کود شیمیایی بر پایه کلرید آمونیوم شامل %25 نیتروژن است.

 

نشادر می تواند به صورت گرانول یا بلور عرضه شود. برای استفاده مستقیم، شکل بلور یا گرانولی درشت ترجیح داده می شود، درحالی که بلورهای ریز می تواند در ترکیب کود شیمیایی استفاده شود. افزایش کلر خاک ناشی از افزودن کلرید آمونیوم، جذب کادمیم در گیاهان را افزایش می دهد.

 

این ماده در گالوانیزه کردن فولاد، تصفیه روی و پوشش ورقه آهن با روی استفاده می شود. همچنین یک فرآیند ولتامتری برای شناسایی مس، سرب، کادمیم و نیکل در ماتریس های زیست محیطی وجود دارد که از بافر آمونیاک کلرید آمونیوم استفاده می کند.

 

همچنین به عنوان طعم دهنده در مشروبات الکلی به کار می رود. کلرید آمونیوم در مقیاس آزمایشگاهی برای کاهش دما در حمام های خنک کننده و نیز همراه با آمونیاک به عنوان محلول بافری استفاده می شود.

 

در زمینه مصارف پزشکی آمونیوم کلرید انواع خاصی از سنگ کلیه را حل می کند و برای افزایش دفع سموم و دارو از بدن استفاده می شود. می تواند همراه با آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و پنی سیلین جهت افزایش مقاومت در برابر برخی از باکتری های خاص استفاده شود.

 

کاربردها و مصارف نشادر (کلرید آمونیوم)

 

برچسب مطالب:

 

فروش نشادر ایرانی

قیمت نشادر ایرانی

تولید نشادر ایرانی

تولید نشادر در ایران

 

کلمات مرتبط :

نشادر – نشادر چیست – نشادور – فروش نشادر قیمت نشادرتولید کننده نشادرکاربرد نشادر – کلرید آمونیوم – کلرید آمونیوم چیست – آمونیوم کلراید – فروش کلرید آمونیوم – کلرید آمونیم – قیمت کلرید آمونیومتولید کلرید آمونیومکاربرد کلرید آمونیوم – نام عمومی کلرید آمونیوم – msds کلرید آمونیوم – کلرید آمونیوم در حل جدول – Ammonium chloride