سویا لسیتین مایع خوراکی گلوبال هند:

 

کاربرد سویا لسیتین مایع خوراکی در صنایع غذایی:

این ترکیب به خیس شدن سریع و کامل پودرها در سیستم های آبی کمک می کند. به عبارتی کاربرد لسیتین در پودرهای فوری برای اصلاح هیدراتاسیون و انحلال سریع تر است.
این ماده امکان کنترل ویسکوزیته را در محصولات مایع و نیمه مایع فراهم می کنند. به عنوان مثال، شکلات و روکش های مرکب از لسیتین برای کنترل ویسکوزیته استفاده می کنند.
این ترکیب کشش سطحی چربی ها را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث می شود ذرات شکلات، شکر و سایر محصولات شیر به خوبی حل شوند. این پوشش باعث افزایش جریان پذیری ذرات مواد غذایی می شود و قابلیت اختلاط را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. میزان استفاده معمولی از این ترکیب برای اصلاح ویسکوزیته از ۰.۲٪ -۰.۶٪ از وزن کل محصول است.
این ماده باعث جداسازی راحت و کامل مخلوط های مواد غذایی از ظروف و دستگاه ها شده و صرف وقت برای این روند را به حداقل می رسانند. بطورکلی فرمول روغن های گیاهی حاوی ۲% لسیتین است که در روغن های دیگر می تواند تا ۱۰% نیز افزایش یابد.

دیگر کاربردهای سویا لسیتین مایع خوراکی:

این ترکیب در صنعت داروسازی به عنوان ماده خیس کننده، عامل تثبیت کننده و غنی سازی کولین عمل کرده و به امولسیون و کپسوله سازی داروها کمک می کند و یک عامل آنتی کیک است.
می توان از این ترکیب برای تزریق چربی داخل وریدی و برای مصارف درمانی استفاده کرد. در خوراک دام، چربی و پروتئین را غنی می کند و باعث بهبود کیفیت پلت می شود.
در صنعت رنگسازی این ماده برای پوشش های محافظ سطوح یا جوهر چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی به عنوان یک مهار کننده زنگ زدگی عمل می کند و تقویت کننده رنگ، کاتالیزور، اصلاح کننده، نرم کننده و پراکنده ساز است.
این ماده خواص تقویت کننده و تعلیق کننده و مرطوب کننده دارد و به حفظ مخلوط یکنواخت چندین رنگدانه و حذف رنگدانه های اکسید فلزی کمک کرده و از سفت شدن رنگدانه ها جلوگیری می کند.
این ماده کف را در رنگهای مبتنی بر آب از بین برده و به پراکندگی سریع رنگهای مبتنی بر لاتکس کمک می کند.

کاربرد سویا لسیتین مایع خوراکی:

خواص شیمیایی لسیتین سویا باعث شده است که از نظر کاربردی و تغذیه ای بسیار ارزشمند شود. تولید کنندگان مواد غذایی از لسیتین سویا در محصولات غذایی آماده و فراوری شده، مانند مارگارین، بستنی، خوراکی های پروتئینی، سس های سالاد و غیره استفاده می کنند.

این افزودنی مواد غذایی دارای خواص ذیل می باشد:

به عنوان یک امولسیفایر عمل می کند (باعث می شود روغن و آب با هم مخلوط شوند)
با تثبیت امولسیون ها عمر مفید محصولات را افزایش می دهد
به عنوان یک عامل ضد کف و ضد کهنه شدن عمل می کند
کریستالیزاسیون قند و چربی کاکائو را کاهش می دهد
از جمع شدن پودرها هنگام مخلوط شدن با آب یا شیر جلوگیری کنید
بلور شدن قند را کنترل می کند.
سویا لسیتین مایع خوراکی در تولید محصولات خوراکی شاهدانه نیز کاربرد دارد. خواص پیوندی آن به روغن شاهدانه کمک می کند تا به طور یکنواخت در سراسر محصول پخش شوند. این افزودنی غذایی همچنین کاربردهای مختلفی در صنایع رنگ، خودروسازی، نساجی، لاستیک سازی و صنایع تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.